sobota, 23. maj 2015

Buhteljni

Turobne deževne ali mrzle zimske dneve polepša peka. Topla pečica ogreje prostor, prijeten vonj dvigne razpoloženje, okušanje pečenega pa razvaja naše želodčke.
Prvič sem se lotila peke buhteljnov in bila prijetno presenečena - sploh niso tak bav bav! :)

Sestavine:
  • 500 g moke
  • pol kocke kvasa
  • 50 g sladkorja
  • 2,5 dl toplega mleka
  • 50 g masla
  • 2 jajci
  • 1 vanilin sladkor
  • ščep soli
  • marmelada in čokolada za nadev
Iz kvasa, sladkorja in vode/mleka sem pripravila kvasni nastavek. Mleko sem segrela (na okoli 37 stopinj) in v njem stopila maslo. Presejano moko, sladkor, vanilin in sol sem zmešala, nato pa v to mešanico dodala kvasec, mleko z maslom in jajci. Dobro sem gnetla tako dolgo, da se je oblikovala lepa kepa, ki se ni lepila več na steno posode. Pustila sem  vzhajati (najmanj pol ure).
Jaz vedno kvašeno testo prvič vzhajam v posodi, ki jo postavim v pletar in vse skupaj še pokrijem, da je testu res toplo in hitreje vzhaja! :)


Vzhajano testo sem na pomokani površini "razvaljala" kar z rokami in ga razrezala na kvadratke (ki niso nujno te oblike :)). Za nadev sem uporabila jagodno marmelado in koščke čokolade s celimi lešniki.


Oblikovala sem kroglice in jih nekoliko narazen razporedila v namaščen pekač. Pustila sem spet vzhajati vsaj pol ure. Pekla sem najprej 15 minut na 200 stopinj, potem še 15 minut na 180 in zadnjih pet minut pustila v ugasnjeni pečici.


Buhteljni so res neverjetno mehki, bi rekla kot putrček! :D


Opombe: 
- uporabila sem namensko moko za kvašeno testo
- nakteri recepti navajajo temperaturo pečice tudi 220. Vi sami poznate svojo pečico in se ravnajte po občutku. Buhteljni ne smejo biti preveč zapečeni!
- če imate radi zelo sladko, dodajte več sladkorja (ker samo testo ni preveč sladko) ali jih pred serviranjem potrosite z mletim sladkorjem


 

Ni komentarjev:

Objavite komentar