torek, 29. marec 2016

Spomladanske rože - prirejanje in barvanje


Rada imam naravo in na različne načine jo želim približati tudi otrokoma (kar pravzaprav ni težko, saj je malček zelo rad zunaj in raziskuje). Deloma je to povezano z mojim okoljem in načinom življenja, deloma s poklicem, še večji del pa je preprost razlog, ker je narava lepa, živa, pomirjujoča, navdihujoča 
in oh in sploh vsestransko uporabna za življenje.  
Peš pot do vrtca nam nudi kar nekaj možnosti za opazovanje rastlin, živali in naravnih procesov. Velikokrat je ta sprehod v in iz vrtca najin *zmenek, ko se ne ukvarjam z najmlajšim in se tisti čas lahko posvetim samo njemu. Tako sva zdaj v spomladanskem času opazovala rastline. Zvončki so bili prvi in te so spoznali tudi v vrtcu. Nisva mogla zgrešiti številnih in zelo opaznih trobentic. Na najini poti je na enem delu res ogromno petelinčkov in tu sem se vprašala ali naj kar posplošim in rečem `tudi tu so rože` ali naj jih pravilno poimenujem. Odločila sem se, da si roža zasluži ime :) in zapomnil si ga je! Pravzaprav nič ne škodi, če otroku posredujemo to informacijo, ki si jo bo morda zapomnil, v nasprotnem primeru pa je lahko še vedno samo roža. :) 
Najini sprehodi so se za kratek čas prekinili, saj ima malček norice - vodene koze. Imava pa z najmlajšim zmenke :) in tako sem danes med vozičkanjem nabrala nekaj spomladanskih rož in jih skupaj s predlogami ponudila kot zanimivo popoldansko aktivnost.


Na spletu sem poiskala črno bele slike izbranih spomladanskih rož in jih sprintala. Pod slike sem dopisala ime in prvo črko povečala (predlog za večje otroke, ko se učijo s katerim glasom se začne beseda). S selotejpom sem jih nalepila na tršo podlago.

Ups, šele pri rezanju sem ugotovila, da sem k vetrnici pomotoma prilepila jetrnik, ki pa ga še nisva spoznala... Da me ne bo kak botanik za ušesa. :)

Dobila sem posamezne kartice, jih razporedila in poleg položila sveže rastline. 



Naloge:
  • prirejanje - k vsaki sliki poišče ustrezno rastlino in jo položi na sliko
  • poimenovanje rastlin
  • prepoznavanje barv (h karticam oz. na rastline  položi istobarvne barvice)
  • barvanje (pozornost na tem, kaj je list in kaj cvet, pri črno belih slikah je to težje; fina motorika pri barvanju do črte)







Še dodatni predlogi:
  • Takšne kartice lahko nesete tudi na teren in v naravi poiščete rastlino, ki je na sliki.
  • Če ste prinesli rastlino s korenino, jo posadite v lonček, jo zalivajte in opazujte spremembe.
  • Nabrane rastline lahko herbarizirate - posušite jih stisnjene med časopisni papir. 

*t.i. zmenek je zelo priporočljiv, da otrok nekaj časa preživi samo z mamo ali samo z očetom. To dobro vpliva predvsem pri družinah z dvema ali več otroki, saj se pogosto med sorejenci pojavlja tekmovalnost za pozornost. In če gre na sprehod, na sladoled, kuha ali karkoli počne samo mama / oče in en otrok, je to njun zmenek :), posvetita se drug drugemu in poglobita povezanost. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar